אוסגוד שלטר – כאבים בחלק התחתון של הפיקה

חשים כאבים בברך ומזהים נפיחות מתחת לברך? אולי יש לכם אוסגוד שלטר. האם זה ישפיע עליכם בעתיד? המשיכו לקרוא וגלו בעצמכם.

תופעת האוסגוד שלטר היא דלקת בגיד המחבר בין השריר הארבע ראשי, לעצם השוקה. כאבים בחלק התחתון של פיקת הברך מאפיינים את האוסגוד שלטר.

פגיעה זו נגרמת עקב עומסים רצופים המופעלים על אזור הברכיים, או בעקבות מתיחה חזקה מאוד של הגיד, שגורמת לגיד להתנתק מעצם השוקה ולתלוש איתו חתיכות עצם קטנות. 

בצילום רנטגן של המקום ניתן בדרך כלל לראות סימנים לתהליך דלקתי או לרסיסים של העצם.

המחלה אופיינית בעיקר לספורטאים מתבגרים, ועוברת בדרך כלל מעצמה. ניתן להפחית פעילות גופנית המעמיסה על הברכיים לצורך הפחתת הכאב, אך אין הוכחות לכך שמנוחה תאיץ את תהליך ההחלמה. 

כמו כן, אין למחלה זו השפעה על תפקוד הספורטאי בעתיד כשיתבגר.

לכאבים בחלק התחתון של הברך יכולות להיות סיבות שאינן כתובות פה.

וגם אם אתם מזהים את כל התסימינים, לא בטוח שאתם סובלים מפציעה זו! השארו רגועים, ואם אתם חוששים שחוויתם פציעה גשו לרופא שיבדוק אתכם!

מעבר לפציעה בכתבה זו, יתכן ומדובר בדלקת, שריר תפוס או גוש בשריר שלוחץ וגורם לאי נעימות.
אם מדובר בשריר תפוס, או גוש (muscle nut) שלוחץ על האזור הכואב אנחנו ממליצים לעשות עיסוי מקצועי! במידה ואתם רוצים לעשות הכל בעצמכם, הכנסו לסרטון שהכנו במיוחד בשבילכם בנושא שחרור שרירים.


חשוב שתלמדו על הגוף שלכם, לותדעו שכשנגרם נזק לרקמות בגוף, מערכת החיסון מגיבה. בתגובה ישנם 2 שלבים:
השלב הדלקתי – בשלב זה הגוף מפנה את הרקמות שנהרסו על ידי תאי גוף שמיועדים לעשות זאת, ובשלב זה זרימת הדם לאותו אזור מוגברת.
שלב הבנייה – בשלב זה הגוף מתקן את עצמו, בונה את עצמו מחדש ומתקן את הנזק שנגרם. תהליך זה הוא תלוי פציעה ויכול לקחת אף כמה חודשים.

אם אתם רוצים לדעת עוד על הנושא, כנסו עכשיו לפציעות ספורט – עושים לכם סדר. השקענו בשביל שיהיה לכם קל יותר להבין הכל. נצלו זאת ותהנו מהתוכן ?

קטע זה אינו מהווה יעוץ או המלצה לפעול בצורה כזו או אחרת. לפני כל פעולה שתעשו, חשוב להתייעץ עם רופא או מומחה בתחום. אנחנו לא לוקחים אחריות על כל נזק שעלול להגרם כתוצאה משימוש כלשהו במידע זה.

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים