חלבון מהחי

מחשבון חלבון – כמה חלבון עליכם לצרוך?

אנו מציגים בפניכם את מחשבון צריכת החלבון של קאפ. כאן תוכלו לגלות מה צריכת החלבון האופטימלית עבורכם. התוצאות כמובן הן הערכה כללית בלבד, וזה בסדר לצרוך קצת יותר או קצת פחות מכמות החלבון האופטימלית.

מחשבון חלבון

במיוחד לקהילה שלנו שמנו את המחשבון חלבון הזה שיכול לשמש אתם מאוד! בין אם לדיאטה שלכם או בין אם סתם בשביל לשחק עם זה! שימו לב לפני שאתם משתמשים כדאי לקרוא את הטקטס הכתוב למטה.

Protein Calculator

נקודה חשובה שרבים מפספסים היא, שגם חלבון מכיל קלוריות (גרם חלבון = 4 קק”ל).
כלומר, אם אתם בחיטוב, וצריכים לאכול 1000 קלוריות ביום, ומתוכן 100 גרם חלבון, שימו לב שנשאר לכם 600 קלוריות לפחמימות ושומנים. אולי מיותר לציין שעל החלבון אסור לוותר, מהסיבה הפשוטה שחלבון מהווה 70-90% מהחומר היבש בגופנו.

נקודה נוספת שחשוב לדעת היא, שלאכול חלבון לבד לא יעשה אתכם שריריים יותר. במקרה של צריכה עודפת, יאגר החלבון בגוף כשומן או כגלוקוז, ובהעדר פעילות גופנית ינותב החלבון לאנרגיה.

נקודה נוספת אחרונה שרצינו שתדעו, היא שלא פחות חשובה מצריכת החלבון, היא תמיכה קלורית. גם בהיעדר תמיכה קלורית מספקת, ינותב החלבון לאנרגיה.

החשיבות בתזמון אכילת חלבון באה לידי ביטוי בעצירת תהליכי חמצון החלבון בשריר, בהעלאת קצב שחזור ובניית החלבון בשריר, בשיפור קצב ההתאוששות ובהפחתת כאבי שרירים לאחר אימון. כמו כן מתבטאת החשיבות בשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון. חשוב להדגיש, שהכוונה ב”תזמון” היא לא לחלון ההזדמנויות של אחרי אימון. חלון הזדמנויות זה הוא מיתוס. הכוונה היא לצריכת חלבון לאורך כל היום, כך שבזמן האימון החלבון יהיה זמין לתמיכה בגוף.
 

הגדרת עצימויות ספורט

  • ללא פעילות – מדובר באנשים שאורח חייהם הוא יושבני או בעצימות קלה ביותר (הליכה במדרגות בשביל לעלות קומות).
  • עצימות ונפח אימון נמוכים – פעילות בעצימות נמוכה היא כל פעילות הדורשת מאמץ נמוך. פעילות בנפח נמוך היא פעילות גופנית לזמן קצר.
  • עצימות ונפח אימון גבוהים – הכוונה היא לאותם אנשים שנותנים הכל. אלה שמתאמנים כמה שעות ביום ולא מוותרים לעצמם באימונים.
  • תקופת חיטוב אתלטים – הכוונה לספורטאים העוסקים בסוגי ספורט הדורשים התאמת משקל לענף שלהם. לעוד מידע כנסו לכתבה מסה או חיטוב?
  • חובבי ספורט – אלה שמתעסקים בצורה חובבנית בספורט, ומקפידים על פעילות גופנית בשביל ההנאה והבריאות.

אם יש לכם שאלות כלשהן, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו בווטסאפ שלנו או באינסטגרם שלנו.

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים