מה עושים עם תסכול

המוח השלילי

עד כמה החשיבה שלכם שלילית?

המוח של האדם, לא מסוגל להתמודד עם חשיבה שלילית. לא מאמינים לנו? קחו דוגמה: אל תחשבו על פיל סגול.
יופי אז עכשיו, אחרי שחשבתם על פיל סגול או שאתם עדיין מתאמצים לא לחשוב על פיל סגול, אפשר להמשיך לדבר על התופעה ואיך אתם יכולים לשפר את החיים שלכם.
כפי שראיתם, אתם לא יכולים לומר למוח לא לעשות משהו. אם אתם ספורטאים, אתם מכירים את התופעה באופן אישי. כדורסלנים, אל תחטיא את הזריקה הזאת. טניסאים, אל תעשה שגיאה כפולה. כדורגלנים, אל תחטיא את השער הזה. כמובן שאפשר להביא דוגמאות מהיום יוםת כמות אל תכנס או תכנסי ללחץ מהפגישה. אל תתנהג או תתנהגי בצורה מביכה ליד X. אפילו בכביש ישנה תופעה ידועה שמופשעת מאפקט זה. עבור האופנוענים שבנינו, אם יש מולכם אובייקט שמתקרב אליכם ואתם מסתכלים עליו וחושבים לעצמכם לא לפגוע בו, ככל הנראה שאתם תתחילו להתקרב אליו.

אני ממליץ לכם לראות תחרויות סקי. למה? כי שם ניתן לראות את התופעה בבירור. ראיתם איך הם מתחמקים ממכשולים בשיא המהירות? איך הם לא מתנגשים בעצים? ואיך הם מגיעים בשיא המהירות למטה בריאים ושלמים? אני אגלה לכם סוד שככל הנראה גם הם לא יודעים שהם עושים והשיטה הזאת יכול לשנות גם לכם, וגם להם לגמרי את היום, את מחר, את שבוע הבא ואת כל החיים אם תצליחו ליישם את מה שאתם הולכים ללמוד עכשיו.

אנטי חשיבה שלילית

אותם אנשים שמתאמנים לתחרויות הסקי, מתרגלים שוב ושוב את המסלול. עוברים באותה הדרך אלפי פעמים. מתרגלים כל פשלה שיכולה לקרות בדרך ומתרגלים דרכי המנעות. באופן אוטומטי קו המחשבה של אותם אתלטים עובר מ”רק לא לפגוע בעץ” ל “אוקיי, אז עכשיו אני צריך לעשות X בשביל לקבל Y”.
אם עדיין לא הבנתם, זה בסדר. אותם אתלטים כבר לא חושבים על מה יכול לקרות ואיך זה לא יקרה להם. המחשבה שלהם עכשיו היא “מה אני צריך או צריכה לעשות“. לא מה אני צריך לעשות בשביל לא לפגוע בעץ, אלא מה אני צריך לעשות בשביל להצליח!
במוח שלנו אין מקום ל2 מחשבות במקביל. אי שלילה ושלילה לא יכולים לחיות ביחד. אם אתם חושבים איך להצליח אתם לא יוכלים לחשוב מה יכול לגרום לזה שלא תצליחו.

איך נראה סדר היום שלכם?

דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם מתחילים את מסלול הסקי שלכם למעלה בגבעה ואתם מתחילים לרדת. המסלול נקי ממכשולים בחלקו הראשון. אתם נהנים מהמסלול. ועכשיו הגעתם לחלק של המסלול שרבוי בעצים. מה אתם עושים עכשיו? נזהרים מהעצים או ממשיכים במסלול שלכם? הרוב ענו שהם מסתכלים על העצים. מה שקורה עכשיו באופן כמעט אוטומטי, המחשבה היחידה שנשארת בראש היא “אל תפגע/י בעץ אל תפגע/י בעץ אל תפגע/י בעץ אל תפגע/י בעץ אל תפגע/י בעץ אל תפגע/י בעץ אל תפגע/י בעץ אל תפגע/י בעץ אל תפגע/י בעץ אל תפגע/י בעץ ” ותנחשו מה הדבר היחיד שאתם תראו מול העיניים שלכם? עצים. איך אתם תצליחו להבין איך לגלוש עם כל העצים האלה?

כעת, תדמיינו מצב אחר. מיינדסט אחר שאתם נכנסים אליו ובוא אתם אך ורק חושבים על לעקוב אחר השביל שלכם, ואתם פשוט חושבים לעצמכם “תגלוש או תגלשי פשוט על השלג”. הדבר היחיד שאתם רואים עכשיו, זה המסלול שלכם. אותו דבר תקף לחיים שלכם ולתחום העיסוק שלכם, אם אתם מתרכזים כל הזמן במכשולים, הדבר היחיד שתראו הם מכשולים. אם תסתכלו על הדרך ועל הפתרון, הדבר היחיד שתראו יהיה הדרך והפתרון. זאת הבחירה שלכם איך אתם בוחרים לראות את היום שלכם. אתם יכולים להסתכל על הבעיה, או שאתם יכולים להסתכל על הדרך. הדבר היחיד שמשנה, זה הפרספקטיבה שלכם.

אם יש לכם שאלות כלשהן, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו בווטסאפ שלנו או באינסטגרם שלנו.
ואם אהבתם את זה, אתם בטוח תאהבו את איך להתמודד עם כישלון.

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים