איך להתמודד עם כישלון

איך להתמודד עם כישלון

כישלונות הם הדברים שפחות מדברים עליהם היום. כולם אומרים שחשוב להכשל, אבל אף אחד לא אומר איך אפשר להתמודד עם הכישלון. כנסו ותגלו!

“הטעות הכי גדולה שבן אדם יכול לעשות היא לפחד לטעות” לשמחתנו, בשנים האחרונות עלתה בתודעה הציבורית העובדה שזה בסדר להיכשל, ושזה חלק מהתהליך שצריך לעבור בשביל להתקדם. שמעתם פעם את המשפט “כישלון נחשב לכישלון רק אם אתם בוחרים לוותר אחריו על החלום”? כנראה שכן והרבה. ואם לא שמעתם עליו קודם, אז זכיתם. 

הרשו לי לספר לכם סיפור, בתקווה שהוא ישנה את החשיבה שלכם

רובנו חושבים על כישלון בדרך הלא הנכונה. הדרך הנכונה שאנחנו ממליצים לכם לחשוב על כישלון היא, כמו תינוקות. מה זה אומר? זה אומר לא להחשיב כישלון ככשילון. האם תינוק שזוחל על הרצפה, חושב שאם הוא לא יצליח לעמוד על הרגליים הוא כישלון? הוא לא חושב על זה בכלל! הוא רק רואה את המטרה שלו לנגד עיניו, והמחשבה על כישלון אפילו לא בלקסיקון שלו. הוא מנסה לקום ונופל, צוחק או בוכה ואז שוב מנסה לקום. והסביבה של התינוק? ככל הנראה מעודדת אותו. ולא מורידה אותו.

אני מאמין שאם היה לתינוקות את המחשבה, שללמוד ללכת וליפול היה כישלון, רובנו היינו זוחלים אחרי הבידוד לפגוש חברים ולא הולכים להפגש איתם.

תחשבו כמו תינוקות, ותמשיכו להתפתח בחיים האישיים שלכם

ג’ק מא – הבעלים של קבוצת עליבאבא, מילארדר נכון להיום, סיפר בראיון איתו שהוא הגיש מועמדות למעל ל30 עבודות שונות. הוא לא התקבל אפילו לאחת. הוא סיפר כי שהוא אפילו הגיש מועמדות לחברת המזון המהיר KFC שם מתוך 24 אנשים, 23 התקבלו לעבודה. הוא היה היחיד שלא התקבל. כנראה, במקום להתייחס לכל סירוב ככישלון, התייחס מא לכל סירוב שקיבל כחלק מהתהליך שעליו לעבור.

תומאס אדיסון – גם הוא “נכשל” בעיניי אנשים אחרים. לא פעם, וגם לא שלושים, אלא נכשל אלפי פעמים, בדרך ליצירת מנורה חשמלית המחזיקה לאורך זמן. גם הוא לא ראה את ניסיונותיו שלא צלחו ככשילון, אלא כתהליך שעליו לעבור. ממש כמו תינוק.

מקרים כאלה הם לא נדירים. מייקל גורדן לא התקבל לנבחרת בית הספר שלו, אופרה וינפרי פוטרה מעבודה כי “לא התאימה לטלויזיה”. וולט דיסני פוטר מעבודתו כי “סובל מחוסר יצירתיות וחוסר ברעיונות יצרתיים”. אנחנו יכולים להמשיך אבל אנחנו מאמינים שהבנתם את הרעיון.

תלמדו להשתיק את קולות הרקע של הסביבה שלכם, ותתרכזו במה שאתם מאמינים שתצליחו בו.

עכשיו אתם באמת מוכנים לכתבה הבאה. כתבה שאולי תפיל לכם את האסימון סיפורה של צפרדע.

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים