איך העבר שלך עוזר להתמודד עם הקושי

איך העבר שלך יכול לעזור לך?

מרגישים שהעבר שלכם מונע מכם להתקדם בחיים? בעזרת הטריק המנטלי הזה, יכול מאוד להיות שהעבר שלכם הוא זה שיעזור לכם להגיע הכי רחוק שאפשר.

יש משפט מפורסם שאומר: “אתמול הוא היסטוריה, המחר הוא מסתורי והיום הוא מתנה”. כמובן שלקחנו את המשפט בכלל מהשפה האנגלית, ושם הוא גם נשמע הרבה יותר טוב. (למי שלא מכיר: Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present) אבל זה לא מה שנתרכז בו היום.
העבר טומן בתוכו הרבה מאוד. בין אם זה כאב ובין אם זה אושר, אף אחד לא יסתכל עכשיו לאחור ויגלה שלא חווה או הרגיש כלום מימיו. כולנו היינו צריכים להתמודד עם קושי כלשהו.

ישנן 2 דרכים מרכזיות להסתכל על העבר שלנו

האחת, היא לחשוב שאנחנו קורבנות של העבר שלנו. כמובן שיש אנשים שהיה להם עבר נורא והם באמת חוו סבל והיו קורבנות לדברים קשים. אבל משם יכולה לבוא הפריחה הכי יפה. כי הערך של צמח שפרח מתוך הסדקים של הבטון גבוה מהערך של צמח שפרח בתנאי מעבדה.
פעם, גם אנחנו חטאנו בכך שהסתכלנו על העבר שלנו כקורבנות. עד שהבנו שיש אנשים שמסתכלים על העבר שלהם בצורה אחרת, חזקה יותר, יפה יותר, בצורה שעוזרת להם לתפוס יתרון משמעותי על פני כל השאר.

הדרך השניה להסתכל על העבר שלנו, היא להסתכל על מה שעברנו מהצד. כאילו מה שעברנו עד עכשיו בחיים, לא היה שלנו באמת. כלומר, לא להיות מחוברים רגשית למה שעברנו. להתנתק מרגשות הקורבן ולהתחבר לרגשות האמפתיה  כלפי מי שהיינו. ברגע שיודעים לנתק ולהפריד את הרגשות הללו, לומדים להתעלות על עצמנו ולהגיע לרמה חדשה בחיים.

בטח אתם חושבים לעצמכם, איך מגיעים לרמה חדשה?

אז ברגע שתבינו שמה שעברנו עד עכשיו אולי היה קשה, אבל זה גם בטוח מאחורינו, העבר הופך לכוח שלנו, וליתרון שלנו בעולם. עברתם פרידה קשה ששברה לכם את הלב? עכשיו אתם יודעים שאתם יכולים לשרוד את זה. ואם זה יקרה לכם שוב, יהיו לכם יותר כלים להתמודד. התמודדתם עם דיכאון? אתם עכשיו יודעים שאתם יכולים לעבור גם תקופות קשות, ושבסוף תחושות עוברות ומחלפות בתחושות וחוויות אחרות.

שימו לב שאם אתם עוברים תקופות קשות, אל תהססו לדבר עם מישהו אתם לא צריכים להתמודד עם הקושי הזה לבד https://www.eran.org.il/.

בפעם הבאה שתתקלו בסיטואציות קשות, אתם תדעו שזה קטן עליכם, ואתם יכולים לעבור את זה. וכשניגשים לבעיה בתחושת ביטחון שנצליח, הבעיה שנראתה פעם גדולה, מתגמדת.

לכל אחד יש את המסלול שלו בחיים. לא משנה מה עברתם עד עכשיו, ועם איזה קשיים התמודדתם. זה קטן עליכם! כל קושי הוא בסך הכל תעודה ל’אני’ העתידי שלכם, שאומרת שאתם חזקים ויכולים לעבור הכל!

אהבתם? אתם תאהבו את הכתבה שלנו על מוטיב

שתפו עם חבר שצריך לראות את זה!
לא סגורים על משהו בכתבה? כתבו לנו בוטסאפ

בהצלחה 🙂

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים