איך להצליח להתרכז

איך להצליח להתרכז?

בעיית קשב וריכוז זה לא תירוץ יותר! יש שיטה שתעזור לכם להתרכז, זה לא פתרון קסמים אבל אין ספק שזה יכול לשנות לכם את החיים! המשיכו לקרוא ונסו בעצמכם!

לא נדיר לשמוע על אנשים שלא מצליחים לשבת ולעשות את מה שהם צריכים לעשות. בתקופה שלנו זה נעשה יותר ויותר קשה לשבת ולהתרכז, במיוחד כשיש לנו כל כך הרבה מסיחי דעת, כמו חדשות, פרסומות, יוטיוב, פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ (והרשימה נמשכת) שכל מטרתם היא לזכות בתשומת הלב שלנו ושנבלה שם כמה שיותר זמן. להם יש מהנדסי תשומת לב, שעושים הכל כדי שנשאר כמה שיותר בתוך האפליקציה. אז גם לכם צריכה להיות שיטה שתעזור לכם לשמור על הפוקוס שלכם במקום הנכון.

עבדו מול דף משימות

את כל המשימות שלכם כתבו על דף (לא בטלפון!!!). כתבו את כל הדברים שחשוב לכם להספיק היום. אם אתם לומדים למבחן, כתבו את כל הנושאים שאתם צריכים לעבור עליהם. בכל פעם שתסיימו משימה – שמנו שהמשימה בוצעה. כך יהיה לכם מעקב ויזואלי אחר ההתדמות שלכם, תראו את ההספק שלכם במהלך היום,  וגם תדעו מה מצפה לכם בהמשך.

סביבה

לפני שאתם מתחילים, וודאו שסביבת העבודה / למידה שלכם מוכנה וטובה עבורכם. שימו לב שאין הסחות דעת בקרבתכם, שלא קר מידי ולא חם מידי, ושיש לכם מים בהישג יד.
אם מפריע לכם רעש, כנראה שתעדיפו ללמוד לבד בחדר או בספריה, ולא בבית קפה.
נקודה חשובה – אם אתם חושבים ששולחן מבולגן לא מפריע לכם, אתם טועים. ככל שיהיו יותר פריטים על שולחן העבודה שלכם, כך למוח שלכם יהיה יותר קשה להתרכז במה שהוא צריך. (המוח קולט הרבה מאוד פרטים, הוא פשוט בוחר להתעלם מהם. כמו האף שלכם לדוגמה.)

 תרגילו את המוח להתרכז

איך עושים את זה? די דומה לעבודה על שרירים בגוף שלנו. בתור התחלה, שימו טיימר ל 20 דקות. ב-20 הדקות האלה אתם הולכים להיות מרוכזים אך ורק בעבודה שלכם, ולא לגעת בשום דבר אחר. בלי לגעת בטלפון, בלי להיכנס לשום אתר ובלי לקום מהשולחן. 

בתום 20 הדקות, קחו הפסקה של 10 דקות.  קומו מהשולחן, בדקו את הטלפון שלכם, תעשו סיבוב ותלכו לשירותים אם צריך. בסיום ההפסקה הפעילו את הטיימר שוב.
בהדרגתיות, העלו את זמני הריכוז. אתם תשימו לב איך אתם מצליחים להתרכז יותר ויותר זמן ברצף.

קפה ונשנוש

מחקרים רבים הראו שקפה עוזר לנו להגיע לריכוז מירבי, ולשפר ביצועים לא רק  בספורט, אלא גם בלמידה ובעבודה של המוח שלנו. בדקו האם זה עובד עבורכם. כמו כן, רבים טוענים ששוקולד מריר עוזר לנו להתרכז. אנחנו ממליצים שלא להתרגל לאכילת שוקולד בזמן למידה, ולא להתרגל לאכילה בזמן למידה בכלל. כדאי להתרכז בלימודים בנפרד, ובאוכל בנפרד. שמרו את השוקולד כפוש אחרון לקראת המבחן. ובאופן כללי אנחנו לא בעד תוספים שיעזרו לכם להתרכז. נסו להגיע לריכוז ללא קפאין או גלוקוז.

 תזונה

תזונה בריאה ומאוזנת חשובה ביותר לתפקוד מרבי של המוח שלנו. הקפידו על ארוחות מלאות ומאוזנות, ואל תדלגו עליהן. כמו כן, נסו לאכול מזונות שבריאים למוח שלנו במיוחד, כמו ברוקולי, אגוזים למיניהם, מוצרים עשירים באומגה 3, וכן הלאה. יחד עם כל זה חשוב להקפיד לשתות הרבה מים.

 שינה

לא רק ששינה מספקת היא המפתח לתפקוד מרבי של המוח שלנו, זה הזמן שבו המוח מעבד את כל האינפורמציה שקיבל במהלך היום ו”שומר” אותו כמו שצריך. אז גם אם יש לכם מבחן מחר בבוקר, להישאר ערים וללמוד כל הלילה לא שווה כלום. נהלו את הזמן שלכם בחוכמה, וודאו שאתם נותנים לגוף שלכם כ-8 שעות שינה בלילה.

פעילות גופנית

פעילות גופנית ידועה בשיפור יכולות הלמידה והריכוז. פעילות גופנית קבועה גם תאפשר לכם להתרענן, ולמוח שלכם לעצור ולעבד את המידע שקיבל, וגם הפעילות תזרים דם בצורה טובה לכל חלקי הגוף, לאחר יום שלם של ישיבה מול השולחן. כמו כן, פעילות גופנית יעילה ביותר בשחרור מתחים (הרבה יותר מצפייה בטלוויזיה), זאת בזכות ההשפעה שלה על המערכת הנוירוביולוגית, בעזרת הורמונים וכימיקלים שונים שמופרשים במוח במהלכה. אז כשאתם לא לומדים, תעשו כמה סקוואטים אבל לא לפני שאתם לומדים איך עושים אימון ביתי.

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים