איך משיגים תשוקה

איך משיגים מוטיבציה ומוצאים את התשוקה האמיתית שלנו?

איך בעצם משיגים מוטיבציה? מה השלבים בדרך לתוצאה? איך מגבשים רעיון בעל יכולת להתגשם ולהפוך למציאות מוצלחת? המשיכו לקרוא.

אנחנו בקאפ מאמינים שכל אחד יכול לקבל מוטיבציה, ולכל אחד יכול לחוות את תחושת התשוקה והרצון להגיע למטרה שלו הכי מהר שאפשר. זה בסופו של דבר ההבדל בין רוב האנשים, לבין לצמרת העולמית וההישגית של העולם. התחילו עם השלבים הבאים:

הבינו איפה אתם נמצאים

רובנו חוטאים בכך שאנחנו נשאבים למרוץ, ולא עוצרים לרגע כדי להבין מה אנחנו עושים, ולמה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים. חשוב מאוד לקחת רגע, לעצור ולשאול את עצמנו כמה שאלות.

האם אני במקום טוב בחיים שלי?

האם אני מוכנ/ה לעשות את מה שאני עושה עכשיו, כל יום בשארית חיי?

אם התשובה לשאלות האלה הן לא, ככל הנראה איבדתם את התשוקה שלכם וצריך להבין מה מקור הבעיה. האם הבעיה היא משהו בחיים האישיים שלנו, או שאנחנו לא מרוצים ממקום העבודה שלנו, למשל? לפעמים אנחנו נוטים לא להשקיע בפתרון הבעיות שלנו בגלל שאנחנו מוותרים לעצמנו, ויש לנו מחסומים מנטליים מסוימים. הרבה אנשים יוצרים לעצמם בראש אשליה שהצעד הראשון הוא בלתי אפשרי, וזה מהמחסום המנטלי הגדול ביותר שאנשים נתקלים בו.
מה החולשות שלי? מה מונע ממני להגשים את החלום הגדול? קחו דף ורשמו בו את החולשות שלכם (פחד לא לעשות משהו בצורה מושלמת, עצלנות, בזבוז זמן, פחד ממה שיחשבו, חוסר אמון בעצמנו או אגו).

עכשיו אחרי שרשמתם את החסרונות, בצורה אובייקטיבית, וללא רגשות מעורבים (כדי שתוכלו להבין בצורה הטובה ביותר איפה אתם עומדים), ענו על השאלות הבאות:

מה היתרונות שלי?

מה ההישג הכי גדול שלי עד כה?

מה הן התכונות הכי טובות שלי?

בזכות שאלות אלה תוכלו אולי לגלות על עצמכם דברים שביומיום אתם מפספסים ולא שמים לב אליהם. כעת, כשהן נמצאות בתודעה שלכם, תוכלו לעבוד על עצמכם ולהעצים את הנקודות החזקות שלכם, וזה השלב הראשון בהשגת מוטיבציה.

הציבו מטרה

מתי בפעם האחרונה נסעתם באוטו ללא מטרה סופית?
אם תכנסו לוויז ולא תשימו כתובת, וויז לא יתן לכם מסלול נסיעה, או יציע דרכים שונות להגיע ליעד שלא קבעתם. אותו דבר תקף גם בחיים. לא נוכל לדעת מה צריך להיות הצעד הבא שלנו, מבלי לדעת לאן אנחנו רוצים שהצעדים האלה יובילו אותנו, מבלי שתהיה לנו מטרה. גם למוח שלנו יהיה קשה מאוד למצוא מוטיבציה בלי לדעת מה הוא צריך לעשות עם המוטיבציה הזאת.

כשאנשים פונים אלינו אחרי שקצת איבדו את עצמם, אנחנו בדרך כלל שואלים אותם ישר, “מה התשוקה שלך? מה את/ה רוצה לעשות?” לרבים אין תשובה חד משמעית.

הדבר הבא שאנחנו אומרים להם הוא שהם קודם כל צריכים למצוא מטרה, ולהבין מה הם רוצים לעשות, ולאן להגיע. בלי מטרה, גם אם מאוד נרצה, לא נוכל לגבש תכנית פעולה. אי אפשר לגבש תוכנית פעולה בלי לדעת מה היעד. זה בדיוק כמו לשים פול גז על ניוטרל, בסופו של דבר נשחקים. התוצאה תהיה בכל פעם חזרה לנקודת ההתחלה, בדיוק לאותה בעיה.

מאיפה משיגים את התשוקה שלנו? איך מוצאים אותה?

כדי למצוא את התשובה לשאלות האלה, התהליך יהיה שונה עבור כל אחד. זה מוביל אותנו לשלב הבא.

עשייה

דבר אחד שיש לכולנו בתור בני אדם במשותף זה רצונות. כולנו רוצים משהו, לא כולנו יודעים בדיוק מה זה הדבר הזה שאנחנו רוצים, אבל כולנו רוצים משהו. בין אם זה לעשות כסף, למצוא ייעוד, לרדת במשקל או בין אם זה למצוא תחביב.

בשביל להבין מה התשוקה שלנו, והרצונות האמיתיים שלנו, אנחנו צריכים להתנסות כמה שיותר, ולא להפסיק לחקור תחומי עניין שונים. אם אתם אבודים, ולא בטוחים מה אתם רוצים לעשות או איפה המוטיבציה שלכם, ולאן נעלמה התשוקה, תתחילו לחפש באמצעות עשייה. מה אתם אוהבים לעשות? האם זה ספורט? האם אתם אוהבים לקרוא? אולי אתם מתעניינים באופנה? מצאו מה הכי מעניין והכי מסקרן אתכם. אם אתם כבר יודעים מה אתם אוהבים, ופשוט אין לכם מוטיבציה, עליכם לחפש עמוק בפנים תשובות. האם זה רק תקופה כזאת וזה יעבור? או שמה עמוק בפנים אתם בכלל לא אוהבים את מה שאתם עושים? אולי בסך הכל לא הולך לכם כרגע ואתם מבואסים מכך?

שלב העשיה הוא השלב הכי קשה, כי הוא השלב שמפריד בין הגשמת החלום, לבין השארת החלום במגירה.
הוא השלב שדורש הכי הרבה אומץ גם כי הוא דורש מאיתנו להסיר את המגננות ואת כל הפחדים, ולהתחיל לפעול. חשוב לזכור, ככל שאדם רוצה יותר דברים ולא עושה שום דבר עם הרצונות האלה, הוא מעלה את רמת התסכול והאכזבה מהמצב שבו הוא נמצא. לכן אסור לכם בשום פנים ואופן להקשיב לפחדים שלכם! הפחד נועד בשביל שאנחנו נוכל לשרוד, לא בשביל שנוכל להתפתח. ברגע שהפחד והמנעות מעשיה הופך להרגל הסיכוי שלנו להצליח הולך וקטן , וכך גם רמת המוטיבציה שלנו. המוטיבציה הכי טובה היא הפעולות שלנו. המעשים שלנו יביאו לנו תוצאות, והתוצאות שלנו ישפיעו על המחשבות שלנו. ככל שנפעל יותר, ויהיו לנו יותר תוצאות, כך יגדל גם הרצון לפעול יותר!

אז מתי מתחילים לעשות? (בפרק הבא)

קביעת תאריך

פרק זה יהיה מאוד קצר, לכן אני ממליץ לכם לקחת דף ועט וליישם את מה שכתוב פה.
בשביל להתחיל, טריק פשוט שצריך לעשות הוא לרשום תאריך עם שעה, ואת הפעולה המדוייקת שאתם הולכים לבצע.
אם המטרה שלכם היא להיכנס לכושר אז קביעת התאריך תהיה כזאת:
אני, קאפ, מתחייב בזאת שבתאריך 4.12 אני יוצא לריצה של עשר דקות, שלאחריה אבצע מתיחות, ומקלחת.

חתימה :_______

מהרגע שהתחייבתם בצורה הזאת, יהיה קשה יותר לא לפעול, כי אם לא תקיימו את ההבטחה שלכם לעצמכם, תרגישו אכזבה גדולה מאוד. בשביל לחזק את הסיכוי שלכם לפעול, אפשר לשלוח את התחייבות הזו לחבר או למאמן.

להבין את הסיבה שבגללה אתם עושים את זה

קיים הבדל עצום בין סתם לפעול, לבין לפעול כשאתם יודעים בדיוק למה אתם עושים את מה שאתם עושים. ישנן כמה שאלות שאם תדעו לענות עליהן, המוטיבציה שלכם תעלה משמעותית:


מה – זוהי השאלה הבסיסית שאתם צריכים לדעת לענות עליה. מה אתם עושים או רוצים לעשות?

איך – זו השאלה השניה שאתם צריכים לדעת לענות עליה. איך אתם מתכוונים להשיג את מה שאתם רוצים? כלומר, עד עכשיו יש לנו שתי שאלות חשובות, מה אתם עושים ואיך אתם עושים את מה שאתם עושים. לדוגמה, אני עושה כושר (אני יודע מה אני עושה) ואני עכשיו בתקופה של כושר בסיסי אז אני עושה הרבה חזרות (אני יודע איך אני עושה כושר).

למה – השאלה הכי חשובה שיש היא למה אתם עושים את מה שאתם עושים. בלי לדעת למה אתם צריכים לעשות משהו, קשה מאוד להשיג מוטיבציה עמוקה ואפילו רצון להצליח ולהתמיד. למשל, אני עושה כושר (אני יודע מה אני עושה) ואני עכשיו בתקופה של כושר בסיסי אז אני עושה הרבה חזרות (אני יודע איך אני עושה כושר). אני עושה את זה בשביל להיות הספורטאי הכי טוב בקבוצה שלי.
השאלה “למה?” לא מסתכמת פה, היא שאלה מאוד מאוד חזקה. רוב אנשי העסקים המצליחים ביותר הגיעו ממקום קשה, בין אם זה היה עוני ובין אם זה היה משפחה קשה. לאנשים אלה היו 2 אפשרויות, או לוותר על החיים, להשאר ממוצעים ולהמשיך במסורת המשפחתית ולהישאר בעוני, או להשתמש בחיים ובתנאים הקשים שלהם. ברוב המקרים, שואלים אותם היום מה היה המניע שלהם (מה היה ה”למה” שלהם) הם עונים שהם לא היו מוכנים לחזור לעוני ולחיים הקשים שהיו להם, וזה מה שדחף אותם לא לוותר.

תמצאו את ה”למה” שלכם, תהפכו את הקושי שלכם לסיפור ההצלחה שלכם. ואם אתם עדיין לא סגורים איך לעשות את זה בואו תראו איך העבר שלכם יכול לעזור לכם (לחצו פה על הלינק)

אהבתם את הכתבה? אתם בטוח תאהבו את הכתבה על מימוש הפוטנציאל שלכם!
הרבה אנשים לא באמת סגורים על ה”למה” שלהם ומה המוטיב שלהם. לכן הכנו את הכתבה הזו.

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים