זה מרתון ולא ספרינט

זה מרתון ולא ספרינט

קשה לכם לפרגן? הכתבה הזו אולי תעזור לכם לפתור את כל בעיות הקנאה שלכם כלפי הצלחות של אחרים, ותעזור לכם לפתח כלים חדשים להתמודדות עם קשיים.

אמוציות הן חלק מרכזי וגדול מאוד בחיים שלנו. אני בספק אם מישהו יחשוב אחרת.

אנחנו תוכנתנו לענות על כל הצרכים שלנו כאן ועכשיו. עם הזמן ,לאחר תרגול מסוים, ובעיקר חינוך, אנחנו לומדים לדחות מעט את הסיפוקים שלנו, ולתת כבוד לאחר. אבל מתי צריך להפסיק לתת כבוד לאחר? מתי צריך לדרוס את כל מי שבדרך, בשביל המטרות ובשביל ההצלחה שלנו? מתי צריך לתת לתחושת קנאה להניע אותנו?

התשובה לכך היא: “כמעט אף פעם”, אם לא “אף פעם”.
חלקנו נולדנו מאוד תחרותיים, וכשאנחנו רואים שאדם אחר מצליח יותר מאיתנו, אנחנו מיד מרגישים את הצורך הזה להיות יותר טובים ממנו ויהיה מה. אנחנו מרגישים תחושת קנאה, ואולי אפילו דחף לנסות לחבל בהצלחה שלו. צורת המחשבה הזו באה ממקום לא נכון, ומקורה הוא במוח ההישרדותי יותר. זוהי צורת מחשבה לפיה החיים הם ספרינט, שבו הכל קורה מהר, ואם לא הצלחתם עכשיו, אז זה סוף הסיפור. בפועל, אולי תופתעו לשמוע, החיים ארוכים מאוד.

ריצת הספרינט היא בדרך כלל 100 מטר, ריצת המרתון היא 42.2 קילומטר מרחק הגדול פי 4220 מספרינט.

תחושת קנאה יכולה להימשך עד שבוע. תוחלת החיים הממוצעת כרגע היא 80 שנה, זמן הגדול פי 4171 משבוע אחד. בזכות הטריק הבא אולי תקצרו לעצמכם גם את השבוע הזה של הקנאה.

אם 2 רצי מרתון מתחילים לרוץ, ובאמצע הדרך אחד עוקף את השני במאה מטר, האם לדעתכם הרץ השני מפסיק את המירוץ, או אולי מנגד, שורף את כל האנרגיה שלו בשביל לעקוף את הרץ הראשון? מובן (או אולי דווקא מפתיע) שלא זה ולא זה. הוא לא מקנא בו, הוא מסתכל על המצב בחוכמה ולא ממקום אמוציונלי. זאת מהסיבה הפשוטה שהוא יודע שיש עוד מסלול ארוך לפניו, ויהיו לו הרבה הזדמנויות לעקוף את הרץ הראשון. אותו דבר תקף גם לגבי החיים שלנו. אם מישהו הגיע להישג גדול בחיים, במקום לקנא, פרגנו לו! הוא השיג מטרה שכנראה חלם עליה, ועבד עבורה קשה! אתם בוודאי אמורים לדעת כמה קשה צריך לעבוד בשביל להשיג דברים. פרגנו! פרגנו בידיעה שאתם עוד תעקפו אותו!

ישנן 2 דרכים לבנות את המגדל הכי גבוה בעיר. האחת, היא לבנות את המגדל הכי גבוה בעיר. השניה היא לבנות בניין ממוצע, ולהרוס את כל הבניינים שגבוהים ממנו. תעשו לעצמכם טובה ותבחרו בדרך הראשונה.

מעבר לעובדה שפרגון לאחרים יחסוך לכם את תחושת הקנאה, וההערכה העצמית הנמוכה, ואולי אפילו יעזור לכם להשיג חברים חדשים, את הזמן שתרוויחו מזה שתפסיקו להתעסק במלאכתם של אחרים, תשקיעו בעבודה הקשה שלכם.

אם אהבתם את הכתבה הזו, אנחנו ממליצים לבקר בכתבה על החשיבות של אמפתיה וגם בכתבה על איך אני אדע שאני לא אצליח בחיים?

אם אתם רוצים לראות וידאו באנגלית בנושא זה לחצו כאן.

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים