stuck in the mud

תקוע בבוץ

כתבה זו נועדה במיוחד עבור אנשים שמרגישים שהם יכולים להתקדם מהר יותר בחיים, אבל משהו תוקע אותם במקום. גם אנחנו היינו שם. ואנחנו רוצים לעזור לכם לצאת מהמקום הזה.

גם אתם הרגשתם או מרגישים לפעמים שאתם תקועים במקום, ולא מצליחים להתקדם לשום מקום?

אנחנו קוראים למצב הזה “להיות תקוע בבוץ”. בדיוק כמו רכב שנתקע בבוץ וצריך עזרה בשביל להתקדם ולצאת, גם אנחנו לפעמים צריכים עזרה עם סיטואציות מסוימת.
לעיתים אנחנו אפילו לא יודעים שאנחנו תקועים בבוץ, לכן אנחנו מקווים שתמצאו את הקטע הבא מעניין ושתפיקו ממנו כמה לקחים.

חלק מתהליך ההתבגרות שלנו הוא לשכוח את מה שלמדנו בילדות, מאנשים שאין להם מושג מה הם עושים,  אנשים בעלי דעות לא אקטואליות לעולם של היום. בתור ילדים ומתבגרים, אנחנו לא יכולים לשלוט יותר מדיי על החינוך שאנחנו מקבלים מהסביבה שלנו. אך בתוך בוגרים, זו אחריותנו המלאה לגלות את התחומים שאנחנו לא טובים בהם, ולתקן דברים לא נכונים שלמדנו. זו יכולה להיות התנהלות פיננסית לא נכונה, הרגלים שגויים, תזונה לקויה, בריאות כללית לא טובה, ואפילו עצלנות. קל להאשים את הסביבה שלנו, אבל שינוי גדול וחיים יותר טובים הם לא דבר שקל להשיג. וכשמנסים למכור לכם אחרת, חשבו על כך שאם זה היה קל, היינו חיים היום בעולם מלא אושר והצלחה.

הרגע בו הבנתי שלאבא שלי אין באמת חרק קטן באוזן שאומר לו מה לעשות, הוא הרגע שבו הבנתי שחלק מהדברים שאני לגמרי מאמין בהם בלב שלם, ובטוח בהם במאת האחוזים, אינם נכונים בכלל. תרשו לי להסביר, כשהייתי ילד קטן, אבא שלי גירד באוזן הרבה.

שאלתי אותו פעם אחת למה הוא עושה את זה, והוא ענה לי שיש לו חרק קטן באוזן, שאומר לו מה לעשות. לפעמים הוא מפריע לו ואז אבא מגרד באוזן. לא חשדתי. למה לי לחשוד? עד שביום אחד שחזרתי לסופ”ש בבית מהצבא, ראיתי אותו מגרד ממש חזק באוזן, ורציתי לשאול אותו למה הוא מגרד ככה חזק. מיד נזכרתי שזה החרק שלו. ואז פתאום הרגשתי ממש מפגר ונפל לי האסימון. אין לו באמת חרק באוזן. זה פשוט משהו שאמרו לי כשהייתי ילד, ולא הייתה לי סיבה לא להאמין לכך. קיבלתי את זה כעובדה ופשוט המשכתי הלאה בחיי. לא התעסקתי בעובדה הזו מעולם ולכן גם חייתי בשלום עם האמונה שלאבא שלי יש חרק שאומר לו מה לעשות, הרבה הרבה שנים, עד גיל צבא בעצם.

הסיפור הזה יכול להיות מצחיק,

אבל הוא גם יכול לגרום לכם להרהר בדברים שאתם מאמינים בהם באמונה שלמה, אך יתכן שאין להם בכלל שום קשר למציאות. זה לא חייב להיות משהו אבסורדי כמו חרק באוזן, אבל זה יכול להיות משהו אבסורדי (לא פחות) כמו ה”עובדה” שלהראות אמפתיה כלפי האחר זו חולשה. ועל כן אסור לכם להפגין אמפתיה. או ה”עובדה” שגבר שמביע רגשות הוא חלש. ועל כן אסור לגברים להביע רגשות.

כולנו לפעמים צריכים עזרה ביציאה מהבוץ

הדרך הכי טובה היא לאבחן את עצמכם, ולבדוק האם אתם תקועים. התבוננו עמוק פנימה ונסו לשאול את עצמכם, האם אתם מרגישים קצת תקועים במקום, או שאתם מרוצים מאיך שאתם מתקדמים? אם אתם מרגישים תקועים, נסו להבין מה תוקע אתכם, ומה הכלים שיש לרשותכם בשביל לצאת מהבוץ. איך אתם יכולים להתקדם בחיים, והאם כדאי לחפש פתרונות בעצמכם, או לבקש עזרה מהאחר?

בכל מקרה אנחנו פה בשבילכם 🙂

אם יש לכם שאלות כלשהן, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו בווטסאפ שלנו או באינסטגרם שלנו.
ואם אהבתם את זה, אתם בטוח תאהבו את איך להתמודד עם כישלון.

בהצלחה

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים