אימון משקולות

אימון התנגדות

מה אתם יודעים על אימון התנגדות? בכתבה נדבר על מיתוסים ולמה אתם חייבים לעשות אימון התנגדות כבר מהיום.

‘אימון התנגדות’ הוא שמו המקצועי של אימון כוח. אימון התנגדות הוא אימון שבו שריר יחיד או קבוצת שרירים פועלים כנגד התנגדות חיצונית, בין אם ממשקולות ובין אם זה ממשקל גוף.

בדף זה נעסוק באימון משקולות למתחילים. אם אתם מעוניינים באימון כוח ביתי או אימוני התנגדות לאתלטים פשוט לחצו פה על הלינק.

התנגדות, נוכל להשיג בעזרת אמצעים שונים, בין אם זה באמצעות דמבל, מוט, גומיות התנגדות בין אם באמצעות קטלבלס. לכל אחד מהאמצעים אלה יתרונות משלהם, ואת כולם אפשר להכניס לאימון כוח מטורף. אנחנו בצוות קאפ מאוד אוהבים את הקטלבלס עבור אתלטים, מהסיבה שהוא עוזר מאוד לתנועתיות של הגוף ונותן הרבה וריאציות אימון.

אז בואו נתחיל. אימוני כוח, למי הם מתאימים?

אימוני כוח מתאימים לכולם! אם מתאימים אותם נכון למתאמן

אבל רגע, האם אימוני כוח פוגעים בגדילה? 

אימוני כוח לא פוגעים בגדילה. לא ראינו עד היום מחקר שהראה שיש קשר ישיר בין אימוני כוח, לפגיעה בגדילה. נכון, רוב מנפי המשקולות הם אנשים קצת יותר קטנים, אבל הסיבה לכך היא שזה מבנה הגוף שמתאים לאותו הספורט. אנחנו מאמינים שרוב שחקני ה – NBA הרימו משקולות, ועשו אימוני התנגדות כבר מגיל צעיר. הדגש העיקרי הוא פשוט טכניקה נכונה, ולא לעשות שטויות.
כמו שכתבנו בפתיחה אימוני התנגדות אפשר לעשות גם רק עם משקל הגוף. אז האם עצם זה שאתם חיים וזזים פוגע לכם בגדילה? כנראה שלא.

טכניקה נכונה

טכניקה נכונה נועדה בשביל לצמצם פציעות ולהביא למקסימום תוצאות! בזכות טכניקה נכונה יהיה אפשר לטרגט שרירים שאותם נרצה לפתח, ולמנוע פציעות. פציעות לרוב נגרמות מטכניקה לקויה. למשל כאשר מבצעים תרגיל כמו סקווט, עם טכניקה לקויה, במקום שכל העומס יעבור דרך השרירים, והשרירים יהיו אלה שיתנגדו לכוחות המופעלים עליהם, ייתכן שהגידים והרצועות הם אלה שיחטפו את העומס כתוצאה מטכניקה לקויה.זה בהכרח יוביל בסופו של דבר לפציעות (וזאת דרך אגב הסיבה שאנשים עם טכניקה לקויה יכולים לפעמים להרים יותר. הם פשוט מורידים עומס מהשרירים).

איך מתחילים?

אוקיי אז הבנו שמשקולות לא יפגעו לנו בגובה. והבנו שחשובה לנו מאוד הטכניקה. מה עכשיו?

אז השלב הבא יהיה תוכנית כושר, והבנה של טכניקה בסיסית. את זה תשיגו בעזרת לווי של מאמן מוסמך, כזה שיוכל לבנות עקומת אימון נכונה, קורס שילמד אתכם טכניקה נכונה, ואת כל השלבים שבדרך, או ערוץ היוטיוב שלנו, אליו אנחנו מעלים מדי שבוע תכנים. 

חשוב מאוד להתחיל עם משקלים לא כבדים במיוחד, רק כדי להרגיש, ולבנות טכניקה נכונה. גם אם זה לפעמים קל מדי, אל תמהרו להעמיס! זה מקור לפציעות. כמו כל דבר, שינוי לוקח זמן. הגוף שלנו בנוי כך שהשרירים שלנו מסתגלים הכי מהר לאימון, אבל הגידים והרצועות לא. לכן, במידה ונכנסתם מהר מדיי ובלי תוכנית מסודרת, הדרך לפציעות בגידים, רצועות ומפרקים, היא קצרה מאוד.

ההמלצה שלנו למתחילים

כמו שאמרנו, התחילו עם משקלים נמוכים יחסית. עבדו על טכניקה נכונה, ובין 8-15 חזרות כפול 2-3 סטים.
זה יעזור לכם לבנות בסיס כוח חזק יותר שבהמשך הדרך יעזור לכם להתקדם מהר יותר!

“זה סבבה והכל, אבל אני לא רוצה להיות שרירי מדי ולא להראות כמו באדי בילדר …”

אל תדאגו. אתם לא תהיו שריריים מדי. זה שתתחילו עם אורח חיים בריא, והרמת משקולות, לא אומר שפתאום תהפכו לבאדי-בילדרים. בדיוק כמו שלא הפכת לנהגי פורמולה 1 רק מלנהוג באוטו.

אבקת חלבון וסטרואידים, צריך את זה?

ממש ממש לא! אנחנו לא משתמשים, וגם לא ממליצים להשתמש לא באבקות חלבון, ובטח שלא בסטרואידים. אבקות חלבון מתאימות למי שלא מגיע לכמות חלבון מספקת במהלך היום (כמה חלבון אני צריך) ואין לו זמן לאכול את החלבון שלו. ברוב המקרים, זאת לא הסיטואציה.

במה אימון התנגדות יכול לתרום לי?

הקלה על כאבים בגוף

אימון התנגדות על השרירים הנכונים יכו לשפר ואף להעלים כאבים שונים בגוף. לדוגמה, להעלים כאבי גב על ידי חיזוק שרירי הבטן והגב.

השמנת יתר ומחלות

השמנת יתר מהווה גורם גבוה לסיכון התפתחותן של מחלות בבני האדם. לדוגמה: יתר לחץ דם, מחלות לב וסוכרת. יתרה מכך, שיפור המאזן בין שריר לשומן יתרום לחילוף חומרים מהיר יותר, מה שיסייע לירידה מהירה יותר במשקל (הסיבה לכך היא ששריר שורף יותר קלוריות משומן), שיפור בכוח הפיסי והעלאת טונוס השריר, וכל זה מבלי שדיברנו על תחושת הגאווה שתרגישו, והביטחון העצמי מהגוף החדש שלכם.

אז למה אתם מחכים? צאו להתאמן!!!

בכתבה זו לא דיברנו על חלק מהמיתוסים הקיימים, לכן אנחנו ממליצים לכם ללחוץ פה ולהכנס לכתבה ואולי תנפצו לעצמכם כמה מיתוסים. בנוסף, להכנס ולבדוק את חשיבות החימום (לחצו על הקישור) ואיך הוא יגרום לכם להשתפר מהר יותר.

בהצלחה, צוות קאפ 🙂

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים