למה בכלל חשוב לעשות חימום

למה בכלל חשוב לעשות חימום?

כבר ידוע שחימום גופני הוא אחד השלבים החשובים ביותר באימון גופני בכלל, ובשיפור ביצועים לטווח ארוך, ומניעת פציעות בפרט. אבל מה אתם באמת יודעים על חימום גופני?

בכנות, כמה פעמים קרה שויתרתם על חימום וישר התחלתם את האימון?

מעבר לעובדה שהוא מהווה את ה”כניסה” לאימון ואת ההכנה המנטלית אליו, החימום הוא מרכיב חשוב ביותר באימון עצמו. הוא אחראי על שיפור היכולות והביצועים באימון, ובעצם מהווה סוג של טריק שיעזור לכם להשיג תוצאות מהר יותר, ובצורה יעילה יותר. אז הנה כמה סיבות לכך שאנחנו כל כך אוהבים אותו.

עייפות בזמן האימון

עצם ההפעלה של הגוף והמעבר ההדרגתי ממנוחה לפעילות, מעלה את התיאום בין הלב לריאות. מה שזה אומר זה שיש עליה בנפח הפעימה של הלב, ביחד עם עליה בעומק הנשימה. השילוב של שני אלה (נפח פעימה ועומק נשימה, לעומת תדירות פעימות הלב והנשימות) הוא זה שיתן לנו את הכוח להתאמן זמן ממושך יותר ולא להתעייף. בנוסף, הדופק במקרה זה, בשיא המאמץ, יהיה נמוך יותר מהדופק במאמץ, במקרה שלא התבצע חימום.

סיבה נוספת לכך שלא נרגיש עייפים מיד בתחילת האימון, היא שהחימום יגרום לכלי הדם שלנו להתרחב בצורה הדרגתית, וכך יותר חמצן יצליח לעבור לשרירים בזמן קצר.

מניעת פציעות

חימום הגוף ובפרט השרירים, הגידים והרצועות, מוריד את הצמיגיות של השריר, ומעלה את האלסטיות של הגידים והרצועות. התוצאה היא טווח תנועה גדול יותר, ומכאן, סיכוי קטן יותר לפציעות (מתיחה או קריעה). 

מומלץ תמיד לשלב מתיחות דינמיות ובסוף האימון, אם רוצים לעבוד על הגמישות, מתיחות סטטיות.

מוזמנים לראות את החימום המומלץ של קאפ (מתאים בעיקר לספורטאים מקצועיים). או להכנס לכתבה בנושא (לחצו על הלינק).

באופן כללי ישנם שלושה סוגי חימום.

אקטיבי – שמטרתו להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף ולהכניס את הגוף למצב של מוכנות, על ידי חימום מערכות השרירים הגדולות של הגוף. דוגמה לחימום כזה תהיה פעילות גופנית בעצימות נמוכה, עד הגעה למצב של הזעה קלה.

פסיבי – חימום הגוף על ידי העלאת טמפרטורת הגוף בצורה פאסיבית, למשל בסאונה. החיסרון בשיטה זו היא ששיטה זו תגרום לזרימת הדם יותר לכיוון העור ולא לשרירים. לכן שיטה זו אינה מומלצת לספורטאים.

ספציפי – ביצוע תנועות שהולכות להתבצע במהלך האימון, אך בצורה איטית ומבוקרת.
למשל, תנועה של חבטה אצל טניסאים, או תנועה של בעיטה אצל כדורגלנים. 

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים