מאזן קלורי

מאזן קלורי

מעניין אתכם איך עולים, יורדים או נשארים באותו המשקל? עכשיו זה פשוט, עם הסבר קצר שיעזור לכם להבין יותר את הסיבה להצלחה או הכישלון שלכם בתזונה.

השאלה הכי נשאלת אצלנו היא כנראה איך לרדת או לעלות במשקל?

לכל אחד יש רעיונות לדיאטות שונות ששמעו עליהן או ניסו אותן בעבר, שלא לדבר על “טבליות פלא” למינהן. יתכן והשיטות האלה אכן עוזרות לעלות או לרדת במשקל, ואפילו במהירות. אך ברגע שמפסיקים להשתמש בהן, (מפסיקים לקחת את הכדורים, נגמר כוח הרצון או התקופה שהקצבתם לדיאטה) כל ההשפעה של קיצורי הדרך הללו מתפוגגת. אתם תחזרו במהרה למשקלכם הקודם, והרבה פעמים גם תשארו עם נזק גופני למזכרת.

האם יש פתרון?

יש. הפתרון הוא פיתוח וסיגול הרגלים נכונים (ולא שמירה על ההרגלים רעים עם קיצורי דרך).

מאזן קלורי

מאזן קלורי הינו סך הקלוריות שאתם צורכים ביום, פחות כמות הקלוריות שאתם שורפים ביום. החישוב הוא פשוט. אם לצורך הדוגמה, אתם צורכים 2000 קלוריות ביום ושורפים 1500 קלוריות ביום, אתם נמצאים במאזן קלורי חיובי. אם אתם צורכים 2000 קלוריות ביום ואתם שורפים 2500 קלוריות ביום, אתם נמצאים במאזן קלורי שלילי.
את המאזן הקלורי שלכם תוכלו לבדוק בעזרת מחשבון ה-BMR שלנו.

איך לרדת במשקל?

אז כפי שאמרנו, אם אתם רוצים לרדת במשקל מהר עליכם ליצור הרגלים שיכניסו אתכם לגירעון קלורי, שלרוב, יגרום לירידה במשקל (למעט מקרים של בעיות בריאותיות כאלה או אחרות). לדוגמה, אם אתם צורכים ביום 2000 קלוריות ושורפים 1500, תוכלו למשל למצוא פעילות גופנית מהנה, ובכך תגדילו את כמות הקלוריות שאתם שורפים. לחילופין, תוכלו להוריד מהתפריט שלכם את כמות הקלוריות שצריך. כמובן שבכל שינוי שתבצעו בהרגלי האכילה שלכם, עליכם לשים לב שהגוף עדין מקבל את כל מה שהוא צריך (פחמימות, חלבונים ושומנים) ושאתם לא פוגעים בו עם התפריט שלכם. זכרו, ככל שתשנו את המאזן הקלורי שלכם בצורה דרסטית יותר, אמנם השינוי במשקל הגוף יהיה מהיר יותר, אבל השינוי יהיה מסוכן יותר ומזיק יותר לטווח הארוך. כמובן שגם כל שינוי דרסטי יהיה לנו קשה לקבל, ועוד יותר קשה לשמור עליו לאורך זמן. ההמלצה שלנו תהיה תמיד לשלב בין פעילות גופנית ותזונה, ולא לרדת במשקל מהר, אלא בצורה הדרגתית. כך תמנעו בעיות בריאותיות ותשמרו על עצמכם חזקים ויפים.

איך עולים במשקל?

בשביל לעלות במשקל, באופן דומה, מומלץ ליצור לעצמכם הרגלים שיעזרו לכם להתמיד במטרה, ולא להשתמש במוצרים שהם קיצורי דרך, כמו גיינרים. אנחנו בקאפ חווינו על בשרינו את האכזבה שבשימוש בגייינר. אומנם יש עליה במשקל, אך ברגע שמפסיקים להשתמש במוצר חוזרים למשקל המקורי. צרו הרגלים שיביאו אתכם למטרה, ולא קיצורי דרך שיבזבזו לכם כסף ויביאו אתכם ליעדים שיקריים. בנוסף, תמיד נסו לעלות במשקל בצורה מסודרת ככל האפשר בשביל להמנע מסימני מתיחה .

אם אתם רוצים לדעת למה יש אנשים שיותר קל להם לרדת במשקל, כנסו עכשיו לכתבה הזו.

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים