למה לשמנים יותר קשה לרדת במשקל

למה לשמנים יותר קשה לרדת במשקל?

תהיתם לעצמכם פעם למה יותר קל או קשה לכם לרדת במשקל מאשר לאנשים אחרים? הכתבה הזו תוכל לעזור לכן להבין מספר דברים קריטיים.

בואו נתחיל עם ההמבורגר שבתמונה. גם עבור האדם השמן וגם עבור האדם השרירי, כמות הקלוריות בהמבורגר זהה. אז למה יש כאלה שיאכלו אותו ועדיין יצליחו לרדת במשקל?

אז למה בעצם, יש אנשים שאוכלים המבורגר ולא עולים במשקל, ומנגד יש אנשים שאוכלים ומיד משמינים? אנחנו נתמקד בשני עקרונות מרכזיים.

העיקרון הראשון הוא מאזן קלורי.

יש אנשים שיאכלו את ההמבורגר בתור הארוחה היחידה שלהם ביום, וככל הנראה הם יהיו במצב של גירעון קלורי. זה יגרום להם לרדת במשקל. יש כאלה שיאכלו את ההמבורגר בתור הארוחה השלישית או הרביעית שלהם. הם כנראה יעברו למאזן קלורי חיובי. מה שאומר שהם יעלו במשקל.
אם לא הבנתם את מה שכתוב בפסקה כנסו לכתבה על מאזן קלורי, זה  יפוך לכם קצת אור על הנושא.

העיקרון השני הוא שבאופן טבעי, שריר שורף יותר קלוריות משומן.

גם במנוחה, השריר שורף יותר קלוריות במנוחה. לצורך הדוגמה נקח שני אנשים באותו משקל בדיוק. האחד שוקל 110 קילו, ולו כ 40% שומן, והשני גם כן שוקל 110 קילו, אך לו כ10% שומן. האדם השני הרבה יותר שרירי מהאדם הראשון. מה שזה אומר זה שבאופן טבעי האדם השני שורף הרבה יותר קלוריות גם אם הוא לא עושה כלום. נרחיב את זה עוד יותר ונאמר, שאם אדם א ואדם ב יאכלו את אותן ארוחות בכל יום, ויהיה להם סדר יום דומה מאוד, האדם השני ירד במשקל מהר יותר, או יעלה במשקל לאט יותר מהאדם הראשון.

מי לדעתכם יראה יותר גדול אם תראו אותו ברחוב, איש א או איש ב?
אנחנו נעזור לכם עם התשובה ונאמר לכם שככל הנראה, אדם א יראה יותר גדול.

אבל למה?

מהסיבה שקילו שריר גדול מקילו שומן. אם תרצו זאת לראות ויזאולית, כנסו לקישור.
זאת הסיבה המרכזית לכך שכאשר אנחנו מתחילים תהליך של ירידה במשקל, מיותר להסתכל על המשקל. יכול מאוד להיות שנראה רזים יותר אך המשקל יראה שעלינו במשקל. פשוט כי העלנו את כמות השריר והורדנו את כמות השומן. בהתחלה, בתוכנית טובה, אתם תשימו לב לשינוי גופני אך לא בהכרח תשימו לב להבדל במשקל, אבל זו אך ורק עליה לצורך ירידה. בתוכנית טובה נרצה להשתמש בשריר שנבנה בשביל להעמיק את הגירעון הקלורי, מבלי לשנות את התזונה שלנו.
כדי לראות דגשים שונים לתוכנית כושר, אתם מוזמנים ללחוץ ממש כאן, ואם אתם רוצים להתחיל ממש עכשיו להעמיק את הגירעון הקלורי או ליצור מסת שריר, כנסו לאיך עושים אימון ביתי.

מקווים שנהנתם ולמדתם מהכתבה 🙂

שלחו את זה לחבר שהתחיל תהליך ירידה במשקל.

ואם יש שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו בוטסאפ.

בהצלחה! 🙂

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים