סיבולת לב ריאה

סיבולת לב ריאה

רוצים לשפר את סיבולת לב הריאה שלכם? רצים הרבה ולא מתקדמים יותר מדי? אולי תמצאו את הפתרון לבעיה שלכם בכתבה זו.

לא מעט אנשים מחפשים לשפר את הסיבולת לב ריאה שלהם על ידי אימון אירובי, בין אם זה בשביל להשתפר בענף הספורט שלהם, לשרוף עוד קלוריות או בין אם זה בשביל לשפר את איכות החיים שלהם.

לא משנה מה המטרה שלכם, יש דגשים חשובים שצריך לדעת לפני שמתחילים לעשות כל פעילות המשפרת את סיבולת לב הריאה.

שיפור סיבולת לב ריאה –

טעות שהמון אנשים עושים כשהם רק מתחילים בפעילות האירובית שלהם, היא שהם מלאי מוטיבציה ורוצים מאוד להצליח. מתאמנים רוצים לתת הכל בשביל להצליח ולהתקדם מהר, אבל, במקרה של סיבולת ריאה, בהתחלה זה לא אופטימלי. כשמתחילים להתאמן ורוצים לשפר את הבסיס האירובי, חשוב להתחיל לעשות זאת בקצב נוח. קצב (ריצה, קפיצה…) שבו אתם יכולים לדבר ללא קושי כלל. כלומר, כזה שאתם מצליחים לשמור בו על דופק נמוך יחסית (לא מתחת למאה אך לא גבוה מדי). כך תוכלו להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות והרבה יתר מהר מאשר בריצה all out.
רוב האתלטים (אפילו אתלטים אולימפיים), מתאמנים ב 80% מהאימונים שלהם בקצב קל (עבורם, קצב קל של ספורטאי אולימפי יכול להיות all out של אדם רגיל), לכן, אין באמת צורך בכך שבפעילות האירובית שתבחרו תהרגו את עצמכם כל אימון מחדש.

שיפור תוצאות

בעבר התפיסה הייתה שאימוני כוח פוגעים ביכולות של המתאמן, מהסיבה שהמתאמן הופך לכבד מדי, ובכך פוגע ביכולת האירוביות שלו. היום, ידוע לנו שהדבר לא נכון. שיפור הכוח של המתאמן עוזרת גם במניעת פציעות, ועל ידי אימון נכון יכולה לשפר גם את התוצאות של המתאמן בריצה למשל. שיפור הכוח של המתאמן יביא ליכולות דחיפה, בלימה, זריזות, וזרימה הרבה יותר טובות. בנוסף, חשוב מאוד תמיד לעבוד על טכניקה נכונה. כזאת שתביא ליעילות מכנית מירבית, ומינימום עומס על חלקים בגוף שאינם הכרחיים לביצוע הפעולה. בכך, להמנע מפציעות.

ישנם שיטות אימון שונות שיכולות להביא לשיפור סיבולת השריר והלב ריאה, אבל על כך נרחיב בשיטות אימון לשיפור יכולות אירוביות 

הימנעות מפציעות

לעיתים קרובות, אנשים מתחילים לרוץ ללא שום רקע בספורט וללא הכנה גופנית ראויה, או בעצימות גבוה בהרבה ממה שהיו רגילים עד כה. דבר זה עלול לגרור פציעות בשל עומס יתר. בין עם זה עומס על הברכיים, עומס על הקרסוליים או המותניים. עומס יתר אף עלול להוביל לשברי מאמץ בשין ספליט.
מה שאנחנו ממליצים, זה דבר ראשון להתחיל לאט ובזהירות. לא להתחיל ישר ריצות של חצי שעה אם לא רצתם לפני זה בכלל. לנהל את העומסים שלכם ולהקשיב לגוף שלכם.
דבר שני, לעשות אימוני כוח. הסיבה לכך היא שאימוני כוח יגדילו את היכולת של השרירים שלכם לספוג עומס, ובכך ירד עומס מהמפרקים. כתוצאה מכך, ירד גם הסיכוי להיפצע. אנחנו מאוד ממליצים להכנס לכתבה על דגשים לתוכנית כושר וגם לאיך עושים אימון ביתי בשביל להקטין את הסיכוי לפציעה.

תרגילים מומלצים יהיו סקוואט, לאנצ, דחיקת כתף וחיזוק הבטן והגב. באופן כללי אנחנו ממליצים לכם לצפות בסרטון הזה בשביל לחזק כמו שצריך את השרירים.

מקווים שעזרנו לעשות קצת סדר בבלאגן
בהצלחה 🙂 

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים