מה להיזהר מוטיבציה

מוטיבציה – ממה להיזהר (מנטורים)

הצד של המוטיבציה שלא מדברים עליו. הרבה מאוד נזק נגרם לאנשים מהעובדה שעולם המוטיבציה עלה לתודעה. המשיכו לקרוא וגלו איך אתם יכולים לשמור על עצמכם.

אחד התחומים שיותר התפתחו בשנים האחרונות הוא תחום המוטיבציה וההתפתחות האישית. התחום הזה מכיל: מנטורים אישיים, דיבור מול קהל ווובינרים ברשתות החברתיות וכן הלאה. אז מה הבעיתיות?

כמו בכל תחום שמתפתח מהר, יש אנשים שרוכבים על הגל, למרות שאין להם מושג מה הם עושים ועל מה הם מדברים. אלה הם אנשים שיוצרים נזק על ידי הכוונה לא נכונה של אלה שבוחרים להקשיב להם. יתכן והנזק היחיד יהיה בזבוז זמנם וכספם של הלקוחות, אך הנזק גם יכול להגיע למימדים אדירים.
ה”מנטורים” חסרי הניסיון האלה הם בדרך כלל בני נוער, אנשי מכירות, כאלה שמחפשים פרסום ואנשים שמחפשים למכור חלומות לא מציאותיים בשביל להרוויח על הגב שלכם (פירמידה).

אנחנו עברנו דרך כל סוגי האנשים האלה, (לצורכי למידה) בשביל שנוכל לספר לכם ממה צריך להיזהר.

ראשית, הזהרו מאנשים או חברות ללא רקע מוכח, שמנסים למכור לכם רעיון וישר מכוונים לכיס שלכם. למשל, מודעות באינסטגרם או בפייסבוק, שמובילות לדף שמציג מכוניות יוקרתיות, וילות ונשים. את כל הדברים האלה אפשר בקלות להשכיר בשביל יום צילומים אחד, ובכך לשכנע את הצופים שמדובר בחייו של אדם מרוויח ומוצלח. ה”מנטור”, או אותו אדם שמנסה למכור לכם את המוצר, ישכנע אתכם שאת כל העושר שלו הוא הרוויח בזכות המוצר אותו הוא מנסה למכור לכם. זה יכול להיות קורס, ויכול להיות מוצר פיזי. לפני שאתם מתהפנטים מהתמונות המהיבות, והולכים בעיניים עצומות אחר אדם שהרגע שמעתם עליו לראשונה, ערכו מחקר קטן. האם מישהו מהחברים שלכם שמע על האדם הזה? על המוצר הזה? האם יש לו ביקורות או הוכחות כלשהן? פעמים רבות תגלו שאת הקורסים שאנשים כאלה ואחרים מנסים למכור לכם, אפשר למצוא בגוגל בחינם.

שנית, הזהרו מאנשים שמוכרים לכם חלומות טובים מידיי. “איך להשיג מיליון שקל מבלי לצאת מהבית?”, תסמכו עלינו, אם זה היה כל כך קל, הם לא היו מפרסמים את זה.

ואחרון חביב הוא נושא “הפתרון המהיר” לבעיות שלך.

לכל בני האדם ישנן בעיות כאלה ואחרות. ורבים מקווים למצוא פתרון פלא או קיצור דרך שיקפיץ אותם אל המטרות שלהם. עבור חלק המטרה היא אולי ירידה מהירה במשקל, עבור אחרים המטרה היא להרוויח יותר כסף או אולי להתפרסם. קיצורי דרך נמצאים בכל מקום, אבל המחיר שתצטרכו לשלם על קיצורי הדרך האלה בדרך כלל יהיה גבוה בהרבה מחירה של הדרך הארוכה.

למשל, אם תקנו קפסולה קסומה שמבטיחה לכם ירידה מהירה במשקל, במקרה הטוב אתם באמת תרדו במשקל, וכשתפסיקו להשתמש בה אתם תחזרו למשקל ההתחלתי שלכם. במקרה הרע (והיותר נפוץ לצערנו) שאתם תעלו במשקל עוד יותר, ועל הדרך “תרוויחו” גם פגיעה חמורה במערכת העיכול ובמערכות אחרות בגוף, בגלל חומרים כאלה ואחרים שנמצאים באותה קפסולה. ההסבר הפשוט לכך הוא שאין קיצורי דרך! אי אפשר לשים פלסטר על אדם סוכרתי, ולקוות שזה יעלים את הסוכרת. הפלסטר אולי מנטלית יעזור עם התסמינים, אבל הוא לא יגע בשורש הבעיה. בשביל לפתור את הבעיה עצמה, אין ברירה אלא לעבוד על הרגלים הרעים, ולעקור את הבעיה מהשורש. לא לעקוף אותה.

אז מה בעצם הבעיה במוטיבציה? המוטיבציה הרעה מתחלקת לשני צדדים. הצד שתופס מוטיבציה להרוויח כסף מהיר, בלי לחשוב, או אפילו בלי שיהיה לו אכפת, מהלקוחות שעלולים להפגע. אנשים בצד הזה מחליטים הרבה פעמים להיות “מנטורים” למשהו, גם אם אין להם טיפת ניסיון בתחום. והצד השני, הצד הנפגע. זה שמקבל מוטיבציה רגעית לרדת במהירות במשקל, או שנכנס לו ג’וק לראש שעליו לשנות את החיים שלו ב-180 מעלות. אנשים עם מוטיבציה רגעית ומסוכנת כזו עלולים לקבל החלטות פזיזות, ולסכן את עצמם. שימו לב שאתם לא נופלים באף אחד מהצדדים.

אם אתם רוצים לעשות שינוי אתם צריכים להבין את הנושא שבו אתם רוצים להצטיין. בשביל זה אנחנו פה! אם המטרה שלכם היא באמת לעלות או לרדת במשקל תתחילו בכתבה שכתבנו בנושא מאזן קלורי ומשם תוכלו להתקדם ולהעמיק את הידע שלכם. אם אתם רוצים להכנס לכושר כנסו לדגשים לתוכנית כושר.

אם אתם מאמינים שאתם צריכים לשנות את ההרגלים שלכם, בדיוק בשביל זה הוצאנו את אתגר 21.

באדיבות “תכלס” מהספר אינסייד האוט (הם לא מנטורים)

אם יש לכם שאלות כלשהן, אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו בטוסאפ שלנו או באינסטגרם שלנו

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים