אימון כוח לספורטאים

אימון התנגדות לספורטאים

בניגוד לרוב המתאמנים, ספורטאים מקצועיים צריכים אימונים מיוחדים וספציפיים. המשיכו לקרוא וגלו על מה מדובר.

אימון התנגדות הוא אימון שבו שריר יחיד או קבוצת שרירים, פועלים כנגד התנגדות חיצונית, בין אם זה משקולות ובין אם זה משקל גוף.

בכתבה זו נעסוק באימון משקולות למתחילים. אם אתם מעוניינים באימון כוח ביתי או אימוני התנגדות למתחילים פשוט לחצו פה על הלינק.
התנגדות, נוכל להשיג עם אמצעים שונים, בין אם זה באמצעות דמבל, מוט, גומיות התנגדות, ובין אם זה באמצעות קטלבלס. לכל אחד מהאמצעים אלה יתרונות משלו, ואת כולם אפשר להכניס לאימון כוח מטורף.

להבדיל מאימון כוח למתחילים, לספורטאים, אמורות להיות מטרות שונות באימון ההתנגדות.
פריהב

פריהב הוא שם כולל לתרגילים שנועדו לצמצם את הסיכוי של ספורטאים להיפצע בזמן הפעילות שלהם. דוגמה לתרגילים פריהב שעושים היא חיזוק שרירי הכתף עם גומיה.

שיפור כוח בסיסי

כל הספורטאים צריכים בסיס שרירי חזק שיצליח לעמוד באימון אינטסיבי. בסיס זה נבנה בחדר כושר. אימוני שיפור כוח בסיסי הם הבסיס לבניית כוח מתפרץ, כוח מרבי וכן הלאה. אלה הם אותם אימונים שעושים בפגרה. אלו אימונים בעלי נפח גבוה, עצימות נמוכה והרבה חזרות. 

שיפור כוח מתפרץ

באמצעות הכלים שיש בחדר כושר ניתן לשפר את הכוח המתפרץ, בעזרת עבודה עם עצימות גבוה ונפח נמוך.

מה אנחנו לא ממליצים לעשות?

אנחנו ממש לא ממליצים לספורטאים לעבוד עם תוכנית לא מותאמת אישית בחדר הכושר. לספורטאים, השנה אמורה להיות מחולקת לתקופות, כך שבכל חלק בשנה הספורטאים אמורים לעבוד על תחום אחר בחדר כושר. זאת בניגוד לאנשים שהולכים לחדר כושר לצורכי בריאות או אסתטיקה, שעובדים בצורה פחות או יותר דומה רוב השנה, למעט תקופות של מסה וחיטוב.

טעות שאנחנו רואים אצל הרבה ספורטאים, היא שהם שוכחים שהמטרה שלהם באימונים בחדר כושר היא להיות יותר טובים בענף הספורט שלהם. הם פשוט עובדים בשביל לנפח את השרירים, בלי קשר לדרישות הענף שלהם. ספורטאים אלה אולי יראו יותר טוב, אבל הם יכולים לפגוע בהישגים הספורטיבים של עצמם בגלל עבודה לא נכונה. 

תהיו ספציפיים!

רצי מאה מטר ושחקני כדורגל, לא צריכים לעבוד על אותם דברים בחדר הכושר. לרצי מאה מטר החשיבות של סיבולת שרירית היא פחותה לעומת שחקני הכדורגל. זו היא רק דוגמה לכך שלכל ענף ספורט יש דרישות פיזיקליות שונות, ולכן גם תוכניות הכושר של הספורטאים צריכות להיות שונות ומותאמות לענף.

אם אתם רוצים להגיע להישגים בספורט שלכם, אתם צריכים תוכנית מסודרת שתעזור לכם להגיע לשם!

אנחנו פה בשבילכם!

לכל שאלה, פשוט תפנו אלינו בווטסאפ.

בתור ספורטאים, זאת החובה שלכם לעשות חימום כמו שצריך. לכן, כנסו עכשיו לקישור ותלמדו איך לעשות את החימום המושלם. ואם אתם לא סגורים על למה צריך חימום, כנסו עכשיו לפה.

אם לא נהיה עמוסים, אולי נוכל לעזור לכם עם חלוקת השנה שלכם כספורטאים! 🙂

בהצלחה!

Share the Post:

Related Posts

תכנים נוספים